Portretje December 2022: Paul D'haese

2024 03 28 WerfKennedytunnel 250pxOnze oud-voorzitter, Ludo Van der Stock, geeft een uiteenzetting over de bouw van de Kennedytunnel, 55 jaar geleden, en een kijkje op de werf van de nieuwe tunnel.

De werken aan de Kennedytunnel vingen aan in 1965 en hij werd geopend in 1969. Het was een enorme werf en een bouwkundige krachttoer. Hoe kwam deze tunnel tot stand? Welke technieken kwamen hier aan te pas? Burchtenaar Louis Hofkens heeft dit alles, als enige, week na week, gefotografeerd en er een bijzondere kleurendiareeks van gemaakt.
Bij het bezoek aan de werf in Zeebrugge van de Oosterweeltunnel, eind 2023, kreeg Ludo uitzonderlijk de toestemming om een videoreportage te maken op de nieuwe werf.

Op donderdag 28 maart 2024, 20:00 uur, zal hij de geschiedenis van de aanleg van de twee tunnels vertellen.
Organisatie: Davidsfonds Burcht.
Inkom algemeen: € 10, leden: € 7.
Plaats: Mouterij, John Tulpinckstraat 15.