Deze pagina legt uit hoe u vlot kunt werken met deze website.

1. Uw weg vinden - overzicht

Uw belangrijkste richtingaanwijzer is het hoofdmenu aan de linkerzijde, zoals hiernaast afgebeeld.

De Start pagina toont hoogtepunten van onze werking, zoals nieuwsberichten, documenten in de kijker, etc. De inhoud van de pagina variëert regelmatig.

De pagina Onze vereniging bevat alle onderwerpen die de werking van de Heemkundige Kring zelf aanbelangen: ledenwerking, bestuur, etc.

Publicaties.

Contact brengt u naar een contactformulier waar u boodschappen voor het bestuur van de Kring kunt achterlaten.

Forum is een interactief medium waarbij leden en geïnteresseerden in onze werking met elkaar kunnen communiceren. Dit kan gaan van kleine zoekertjes (bv. bestaat er een oude prentkaart over mijn wijk?) tot vragen over lidgelden, etc.

Toegang leden geeft toegang tot extra functies die voorbehouden zijn voor onze lede.

Vermits bepaalde rubrieken vrij uitgesponnen zijn is er voor deze een onderverdeling voorzien. Als je bijvoorbeeld klikt op Onze vereniging, dan opent een lijstje met deelrubrieken in het grijze vakje onder het menuonderdeel. Klikken op de rubriek brengt je verder.

2. Het Contactformulier (klik op Contact in het hoofdmenu)

In dit formulier vul je je naam in, email adres, onderwerp en uw bericht.
U kunt bestanden (bv.foto's) meesturen met uw bericht.
U tikt het vinkje aan bij Ik ben geen robot, dit om spam te vermijden.
Klikken op Dit bericht versturen zorgt ervoor dat uw bericht per email naar het bestuur van de Kring gestuurd wordt. Door vooraf het vakje naast E-mail een kopie van dit bericht naar uzelf aan te vinken maakt u dat het bericht ook naar uzelf verstuurd wordt; zo ontvangt u zelf ook een copie van uw eigen boodschap.

3. Het Forum (klik op Forum in het hoofdmenu)

Dit is een meer complex onderdeel van de website. Het is echter zeer belangrijk vermits het een tweeweg communicatie biedt tussen gebruikers onderling.

Bovenaan het Forum zie je een aantal tabbladen.
De tab Index toont een lijst met rubrieken binnen het forum. De tab Regels geeft enkele instructies om het forum in goede banen te leiden. De tab Help gaat dieper in op het gebruik van het forum. De tab Zoeken laat toe om informatie in het forum snel te vinden; u kunt zoeken op titels van onderwerpen of zoeken in de tekst zelf.

4. Toegang leden

De website bevat een aantal diensten die gereserveerd zijn voor onze leden. Je kunt bijvoorbeeld de index opvragen van ons archief die zich in ons lokaal bevindt of digitaal opgeslegen is.

Om toegang te krijgen tot zulke diensten moet u zich eenmalig registreren. Dit laat onze site toe om de leden te herkennen.
Opgelet: registratie op onze website is voorbehouden voo onze leden.

Verreweg de beste methode om de website te leren kennen is door de dingen uit te proberen!