Logo
HEEMKUNDIGE KRING ZWIJNDRECHT BURCHT

Beveiliging van ons Forum

  • Anoniem
  • Onderwerp Auteur
11 jaren 5 maanden geleden - 5 jaren 10 maanden geleden #1 door Anoniem
Beantwoord door Anoniem in topic Re: Beveiliging van ons Forum
Het is mij zonder problemen gelukt.
Laatst bewerkt 5 jaren 10 maanden geleden doorSuper User.
  • Webmaster
  • Onderwerp Auteur
11 jaren 5 maanden geleden - 5 jaren 10 maanden geleden #2 door Webmaster
Beveiliging van ons Forum werd gestart door Webmaster
Om de drempel voor het gebruik van ons forum zo laag mogelijk te houden was het tot nu iedereen toegelaten om volledig vrij berichten achter te laten. Sinds onze website via zoekmachines (bv. Google) gemakkelijk te vinden is, krijgen we regelmatig bezoek van ongewenste gasten die het forum vervuilen. Die komen van zowat overal ter wereld, veelal uit Rusland en Oekraïne.
Totnogtoe kuiste ik telkens het forum op en blokkeerde het netwerk waar de snoodaard op aangesloten was. De toevloed wordt echter steeds groter.
Ik moet daarom maatregelen nemen. Nochtans wil ik de overlast voor de goede gebruikers tot een minimum beperken en zeker geen computerkennis vereisen.

Ik heb een "GAPTCHA" systeem ingevoerd in ons Forum. Bij het inbrengen van een nieuw bericht wordt u verzocht het veldje bij "Ik ben geen robot" aan te klikken. De bedoeling is dat op die manier mensen onderscheiden worden van machines die in massa spam genereren.


Noot voor diegenen die graag alles willen weten: de term CAPTCHA staat voor: "Completely Automated Public Turing test to Tell Computers and Humans Apart".
Laatst bewerkt 5 jaren 10 maanden geleden doorSuper User.
Moderators: Super UserSchaekers Mireille
Gemaakt door Kunena