Logo
HEEMKUNDIGE KRING ZWIJNDRECHT BURCHT

Big Houses achter de Staats steiger op Linkeroever

  • Van Alphen Ludo
  • Onderwerp Auteur
2 jaren 3 maanden geleden #7 door Van Alphen Ludo
Beantwoord door Van Alphen Ludo in topic Big Houses achter de Staats steiger op Linkeroever
0595p oj3ans79hon2uari a3201d7   · 
"De Parel" aan een staketsel te Antwerpen
AS.1995.026.134.2-2 Van Der Heyden (fotograaf)papierpositiefpapier (vezelproduct) (geheel)
hoogte: 129 mm (geheel)
breedte: 179 mm (geheel)
schenking (1995-12) - Bestuur van het Zeewezen (Brussel)
  • Van Alphen Ludo
  • Onderwerp Auteur
2 jaren 3 maanden geleden #8 door Van Alphen Ludo
Beantwoord door Van Alphen Ludo in topic Big Houses achter de Staats steiger op Linkeroever
Beste ,
Ik bedoel de Staatssteiger nu gebruikt door de Overzet Steenplein - Linkeroever
De Loodsen Zijn denkelijk in gebruik sinds de jaren '30
Ik zelf was  45 jaar varend personeel op Staats schepen die daar afgemeerd lagen ,Zij werden Big Houses genoemd
Zelf heb ik eens gehoord van Oudere collega's dat ze gediend hebben als opslagplaatsen voor de Maalboten ,als zij kwamen droogdokken in Antwerpen
Later heeft Openbare Werken er deels gebruik van gemaakt
Bijlagen:
  • Schaekers Mireille
Meer
2 jaren 3 maanden geleden #9 door Schaekers Mireille
Beantwoord door Schaekers Mireille in topic Big Houses achter de Staats steiger op Linkeroever
Beste,
hebt u misschien een foto of een afbeelding van de door u bedoelde 'big houses'?  Kan u zeggen in welke tijd we deze woningen moeten opsporen?  Bedoelt u met de staatssteiger de steiger van de veerboot Vlaams Hoofd naar Antwerpen-Steenplein of die tussen Vlaams Hoofd en Antwerpen-zuid met aanleg aan de Namenstraat (de vroegere aanmeerplaats van de staatsveerboot van het spoor)?  Of misschien bedoelt u de droogdokken van de Mercantile te Kruibeke ter hoogte van het Backersveer?
Laat het gerust eens weten en we proberen u zo vlug mogelijk verder te helpen,
Mireille
 
  • Van Alphen Ludo
  • Onderwerp Auteur
2 jaren 3 maanden geleden #10 door Van Alphen Ludo
Big Houses achter de Staats steiger op Linkeroever werd gestart door Van Alphen Ludo
Ik ben op zoek naar verdere gegevens over de 2 "Big houses" gelegen achter de staatssteiger op Linker oever
Nar het schijnt dateren ze van in de tijd toen de Maalboten van Oostende Dover  hier in Antwerpen kwamen droogdokken
Later heeft Openbare Werken er gebruik van gemaakt
Wie weet er meer over ?

Bijlage niet gevonden

Moderators: Super UserSchaekers Mireille
Gemaakt door Kunena