Logo
HEEMKUNDIGE KRING ZWIJNDRECHT BURCHT

Foto-van-de-maand: December 2012 (Bakkersveer)

  • Secretaris
10 jaren 7 maanden geleden - 10 jaren 7 maanden geleden #1 door Secretaris
Beantwoord door Secretaris in topic Foto-van-de-maand: December 2012 (Bakkersveer)
Vandaag, op Open Monumentendag, kon er uitzonderlijk een bezoekje gebracht worden aan Bakkersveer. Helaas ziet enkel de buitenkant er nog een beetje deftig uit. Van binnen ziet het er vreselijk uit. Hopelijk doet de firma Hye-Argex er iets nuttigs mee en laat ze dit gebouwtje niet verder verkommeren.
Laatst bewerkt 10 jaren 7 maanden geleden doorSecretaris.
  • Anoniem
11 jaren 2 maanden geleden #2 door Anoniem
Beantwoord door Anoniem in topic Foto-van-de-maand: December 2012 (Bakkersveer)
Hoe langer ik deze foto bekijk, hoe meer pijn het doet aan de ogen. Een modern gedrocht naast zo'n mooi, oud gebouwtje mét een geschiedenis: wie bedenkt dit en wie keurt dit goed? Volgens het Charter van Venetië moet er een duidelijk onderscheid zijn tussen het waardevol erfgoed en het nieuwe gebouw. Maar dit is er écht ver over. Bah! :evil:
  • Cynthia Owens
11 jaren 4 maanden geleden #3 door Cynthia Owens
Beantwoord door Cynthia Owens in topic Foto-van-de-maand: December 2012 (Bakkersveer)
Mijn man werkt voor Hans Cools Schilderwerken. Hans Cools zal het schilderwerk uitvoeren in het nieuw gebouw naast het Bakkersveer wanneer het bouwwerk klaar is.

Mijn man heeft gehoord dat het Bakkersveer eigendom van Van Moer is, en dat het gerestaureerd wordt. Als ik meer erover hoor dan zal ik jullie laten weten.

Heeft de HKZB geen contacten in het gemeentehuis die ons duidelijke antwooden kunnen geven over de eigenaars deze gebouwen (Bakkersveer en Sleutelhof)?
  • Vincent
11 jaren 4 maanden geleden #4 door Vincent
Beantwoord door Vincent in topic Foto-van-de-maand: December 2012 (Bakkersveer)
Over de toekomst kan ik niet veel of zelfs niets vertellen.
Over de toestand echter kan ik wel kwijt dat het er niet al te deftig bij ligt. Vervallen, verlaten en precies los vergeten. Binnen een puinhoop !
  • Super User
  • Onderwerp Auteur
Meer
11 jaren 4 maanden geleden - 11 maanden 1 week geleden #5 door Super User
Foto-van-de-maand: December 2012 (Bakkersveer) werd gestart door Super User
Gelieve hieronder uw mening te geven over toestand en toekomst van het Bakkersveer.

Ref. Foto-van-de-maand-december-2012

Klik op "Antwoord"
Laatst bewerkt 11 maanden 1 week geleden doorSuper User.
Moderators: Schaekers Mireille
Gemaakt door Kunena