Logo
HEEMKUNDIGE KRING ZWIJNDRECHT BURCHT

Portretje Maart 2021: De Rijsselsche baan oftewel Blancefloerlaan

  • Peter Van den Eynde
Meer
3 jaren 1 week geleden #1 door Peter Van den Eynde
Beantwoord door Peter Van den Eynde in topic Portretje Maart 2021: De Rijsselsche baan oftewel Blancefloerlaan
Dag Bernard
moeilijke vraag: ik heb die passage uit mijn bronnen die bij het artikel vermeld staan. Maar meer informatie heb ik niet en de oude(re) kaarten zijn ook niet altijd 100% duidelijk bij het overlappen met de huidige toestand
  • Bernard Verhelst
3 jaren 1 maand geleden #2 door Bernard Verhelst
Beantwoord door Bernard Verhelst in topic Portretje Maart 2021: De Rijsselsche baan oftewel Blancefloerlaan
Heel interessant artikel! Ik ben al een tijdje op zoek naar de juiste locatie van de bocht van de tramsporen naar Burcht. Op die plaats stond café De Nieuwen Buiten van Jules De Schepper. Ik dacht dat de tram richting Burcht draaide juist voor de huidige gebouwen van Mediahuis, in de veronderstelling dat de zuidelijke.rijbaan van de Blancefloerlaan (richting LO) op het oude traject van de Rijselsebaan ligt. Uit het artikel van Peter begrijp ik dat de Rijselsebaan nog meer zuidelijk liep, onder het gebouw. Klopt dit?
  • Super User
  • Onderwerp Auteur
Meer
3 jaren 2 maanden geleden #3 door Super User
Graag uw opmerkingen en andere interessante informatie over dit deel van het vroegere Vlaams Hoofd.


Portretje Maart 2021: De Rijsselsche baan oftewel Blancefloerlaan

Klik op Antwoord (niet op Antwoord onderwerp!)
Moderators: Schaekers Mireille
Gemaakt door Kunena